- Моят профил
- Моите поръчки
- Моята библиотека
- - Моите Книги
- - Моите Списания
- - Моите Вестници
- - Моите Абонаменти
- - Изтрити
- Списък "Любими"
- Списък "За по-късно"
- Списък "Сега чета"
- Съобщения
Новини
Отзвук от конференцията - Digital Biblio Technologies
В петък 11.04.2014 г. се проведе първата по рода си конференция за дигитални издателски технологии, организирана от Библио.бг в партньорство с Френския Културен Институт и издателство Колибри – Digital Biblio Technologies.
Във Френския Културен Институт се събраха около 130 човека – представители на издателския бранш, интернет бранша, студенти и специализанти от специалности свързани с журналистика и книгоиздаване.
Лектори на събитието бяха Мая Манчева от Библио.бг, която откри конференцията и запозна гостите със състоянието на пазара на електронни книги в България, какви са хората потребяващи електронни книги, какви платежни методи предпочитат, колко заглавия има на пазара и какви са тенденциите за следващата година. Това бяха част от темите, които засегна тя.
Жаклин Вагенщайн от издателство Колибри сподели за опита, който са натрупали до момента с издаването и предлагането на електронни книги – работа с агенти, уреждане на права и др.
Веско Василев от издателство Егмонт представи техни добри практики относно управлението на продуктовата информация, работата с търговци и крайни потребители. Издателство Егмонт е пример за добре поддържан сайт и комуникационни канали с потребители и партньори, което позволява автоматизация на процеси и спестяване на време и средства.
Вадим Цехановски представител на един от производителите на електронни четци Pocketbook представи какво ново да очакваме от фирмата и бранша и какви са следващите поколения четци.
Александър Петров част от Библио.бг ни запозна с новите технологии за електронно публикуване, които очакваме да навлезат на пазара до края на годината – файлови формати, DRM защита, техническа комуникация между издателски и търговски системи и др.
Изключителен интерес за цялата публика предизвикаха лекциите на Жюстин Томс от ABC Design and Communications – експерт по онлайн комуникации и медии и Александър Ненов от ProDox – интернет предприемач и специалист, и двамата са автори на книги, ни представиха гледната точка на водещите специалисти.
Жюстин Томс обърна внимание на социалните медии и как да се научим да ги използваме добре. От изключително значение за едно издателство е да има фейсбук група, акаунт в twitter, да общува с популярни блогове и да има качество направен и поддържан сайт. Потребителите са онлайн и те търсят информацията там.
Александър Ненов ни предизвика с интересната си презентация, включваща основно снимки, по които разказваше и „препитваше“ публиката. Важно нещо, на което и той обърна внание е дали познаваме добре своите потребители и колко е важно в 21 век да автоматизираме всички възможни процеси, за да спестим време и ресурс.
Ангел Марчев – преподавател в УНСС имаше „тежката“ задача да направи преглед на развитието на писмото и книгата, да го погледна от философската страна, да коментира еволюционните и революционните възможности, които е давал технологичния напредък и в този контекст да представи платформата за самопубликуване – www.libro.bg. Самопубликуването създава разнопосочни коментари и емоции, от пълно одобрение и готовност за ползване на възможностите, които предоставят технологиите, до съмнения за качеството на създавания продукт и осмисляне на ролята му в издателския процес.
В края на конференцията се проведе и дискусията „Границата между безплатното и платеното съдържание в съвременното Интернет общество от гледна точка на бизнеса, потребителите и авторите“, в която участваха Спаска Тарандова - член на управителния съвет на библиотечно информационната асоциация, Александър Кръстев от AzCheta.com, Ангел Марчев – младши и Александър Петров. Целта на тази дискусия е да се говори и чуят гледните точки на блогъри, издателства, библиотеки, търговци и да бъде началото на обществената дискусия за установяване на новите норми за споделяне и потребление на електронно съдържание в контекста на е-обществото.