Социологическите анкети - теория и практика
Независимо дали става дума за изучаване на пазара или за проучване на общественото мнение, анкетата е винаги ключов инструмент за всички социалнопсихологически изследвания. Тази книга предлага на практикуващите специалисти и на студентите възможност да усвоят задължителните знания и умения. Изложението следва логиката на различните етапи на анкетата: избор на генералната съвкупност, съставяне на извадки, интервюта и въпросници, анализ на съдържание. За всеки един от тези етапи се посочват съществуващите методи, инструментите, които се използват, уточнява се тяхното функциониране и границите на възможностите им. Разнообразието на типовете анкети, както и на прилаганите техники, предполага теоретически анализ на всяка една от тези операции с цел да се избере най-подходящият метод. Един от най-оригиналните аспекти на този труд е връзката, която непрекъснато се прави между методологическия подход и анализа на реалните проблеми, възникващи в практиката. Анкетата има за цел да провокира съвкупност от индивидуални дискурси, да ги тълкува и обобщи, т.е. да ги сведе до един-единствен дискурс: например до научен доклад в края на едно изследване, представящ резултатите. Така във всеки един момент се поставя въпросът за „смисъла".
Kниги от същия жанр
-
Тайната на фламандцитепечатна: 6.95 лв. -
Коефициент на интелигентност на вашето дете от 8 до 12 годинипечатна: 12.00 лв. -
Yu-Gi-Oh!: Duelist v. 6печатна: 11.90 лв. -
Изповедите на Макс Тиволипечатна: 9.00 лв. -
Естествен път към блестящо здравепечатна: 9.90 лв. -
Исак Нютон и научната революцияпечатна: 9.50 лв. -
Рисуване с акрилни боипечатна: 22.00 лв. -
Приказки за феи + забавни игрипечатна: 3.90 лв. -
Moll Flandersпечатна: 5.50 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.