Празниците на българите с легенди и предания
Българските празници са два типа - постоянни и променли-ви. В настоящата книга те се отнасят за календарната 2003 година. Постоянните са с точно определени дати и не се променят през годините. Променливите празници в българския календар са свързани с Великден и затова лесно могат да се преизчислят за всяка след ваша година. Възкресение Христово /Великден/ се чества според постановленията на Първия вселенски събор в Никея през 325 година и винаги се пада в първия неделен ден след пълнолуние, след пролетното равноденствие и след еврепската Пасха. Затова Великден в българския календар е в периода от 4 април до 8 май. Николай Ников е научен сътрудник I степен по фолклористика в Националния институт по образование при Министерството на образованието и науката в София, лектор в Нов български университет и Софийския университет "Св. Климент Охридски". Автор е на книгите "Билкови рецепти" и "Лекуване с пчелни продукти", както и на повече от 600 научнопопулярни статии. Научните му интереси са в областта на фолклорните традиции - коледуване, детски фолклорни игри, пролетни ритуали, градски фолклор и др. Участва в международни симпозиуми и конгреси в България, Франция, Полша, Германия, Швейцария, Македония, Украйна и др.
Kниги от същия жанр
-
Драконът и българската древностпечатна:
12.99 лв.
6.64 EUR -
Непознатата операция "Барбароса". Руската кампания през погледа на немските войници - книга първапечатна:
17.00 лв.
8.69 EUR -
Изгубените цивилизации на каменната ерапечатна:
9.99 лв.
5.10 EUR -
Дипломациятапечатна:
25.00 лв.
12.78 EUR -
Името Българи - ключ към древната българска историяпечатна:
5.00 лв.
2.55 EUR -
Studia Protobulgarica et mediaevalia europensiaпечатна:
12.00 лв.
6.13 EUR -
СС войските в бой. Книга 1печатна:
8.99 лв.
4.59 EUR -
Българското Средновековиепечатна:
10.00 лв.
5.11 EUR -
Най-великите неразказани военни историипечатна:
9.99 лв.
5.10 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.