Нова теория за интелигентността
Непредубедената аудитория обикновено свързва понятието за интелигентност със способността да се постигат високи резултати в решаването на математически задачи или в попълването на езикови тестове. Това разпространено схващане кара мнозина да се учудват, когато на среща с випуска открият, че някои от съучениците им с най-скромни постижения в училище са постигнали забележителни успехи в кариерата. Хауард Гарднър, известен американски психолог и автор на „Нова теория за интелигентността", освен с чувство за хумор, разполага със сериозни аргументи, за да ни убеди, че стандартните психометрични инструменти не са най-добрият начин за оценка на способностите на индивида да решава проблеми и да създава ценни за обществото продукти. Оспорвайки концепцията за „единната и универсална" интелигентност, американският изследовател класифицира човешките дарби в седем добре обосновани категории: Лингвистична интелигентност Логико-математическа интелигентност Музикална интелигентност Телесно-кинестетична интелигентност Пространствена интелигентност Интерперсонална интелигентност Интраперсонална интелигентност Голямата заслуга на американския учен е, че предлага конкретни методи за оценка на отделните интелигентности и прави препоръки как хората да ги разгърнат по максимално гъвкав и продуктивен начин в рамките на различните социални роли, създадени от различните човешки общества. Нещо повече, той поставя и други интригуващи въпроси: съществува ли морална интелигентност, каква интелигентност притежават творците и лидерите и чия собственост е интелигентността?
Kниги от същия жанр
-
Приложна социална психология. Том 2печатна: 25.00 лв. -
Как да превъзпитаме мъжа сипечатна: 7.50 лв. -
Хаус и философия. Всички лъжатпечатна: 12.00 лв. -
Програмиране на умапечатна: 13.99 лв. -
Вътрешният лечителе-книга: 10.00 лв. -
Ще ме обичаш ли и утре?печатна: 7.00 лв. -
Изумителните пътища на новата психологияпечатна: 7.00 лв. -
Единение с животапечатна: 17.00 лв. -
Холистични здравни тайни за женипечатна: 24.90 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.