Когато маркетингът е минно поле
В какви минни полета затъва специалистът по маркетинг? Всеизвестната истина гласи, че те обхващат четири големи териториални сегмента. Според класическата формулировка на Джеръм Маккарти това са четирите П-та: продукт/product (включват се всички компоненти като обслужването и опаковката, придружаващи продукта); позициониране/place (отнасящо се до каналите на дистрибуция); промоция/promotion (но не в смисъла на акция с намаляване на цените, в рекламния жаргон това са всички форми на комуникация с клиентите); цена/price (в това число намаленията, ценовата гъвкавост и пр.). Дали ще приемете тази терминология или ще предпочетете ориентираната към клиентите версия на Филип Котлър - в която всички компоненти съответно започват с К (C - англ.) - територията е все така обширна. Една грешна стъпка в някоя от четирите зони е достатъчна да заличи ползите, генерирани в останалите три. И въпреки че от чисто "изкуство" маркетингът твърдо се измества по посока на науката, решенията, които маркетинг мениджърите непрекъснато вземат, са силно субективни. Поради тази причина Harvard Business Review посвещава толкова много казуси на свързани с маркетинга теми. Те не само гарантират интересно четиво, но по-важното е, че маркетингът провокира истински дилеми - ситуации, в които умни, образовани и опитни маркетинг специалисти стигат до драматични разлики в мненията си относно посоката, която да поемат. А път напред без риск не съществува. За целта на сборника "Когато маркетингът е минно поле" избрахме казуси, които повдигат въпроси, щекотливи за всяко едно от четирите П-та на маркетинга. В категорията "продукт" изследваме въпроса как да реагираме на въведено от конкуренцията подобрение, при условие, че клиентите казват, че нямат нужда от такова. В категорията "позициониране" разглеждаме възможностите, представени на компания, продаваща силно атрактивен продукт. Казусите ни по темата промоция изследват въпроси от сферата на кризисния ПР маркетинг, глобалния маркетинг и спонсорирането на спортни събития. На края сме включили една дилема за ценообразуването - за колебанията на компания дали да предложи на най-платежоспособните си клиенти диференцирано ниво на обслужване - на по-висока цена. И така, от къде да започнете ли? Ако сериозно сте се заели с маркетинг, препоръчваме ви да прочетете всички казуси. Kратките резюмета в началото на сборника ще ви ориентират с кой точно да започнете.
Kниги от същия жанр
-
Интернет рекламата: мисията - възможнапечатна: 12.00 лв. -
Привлечи и задръж най-добрите!печатна: 9.99 лв. -
Кои са вашите най-добри хора?печатна: 12.00 лв. -
Мениджмънт For Dummiesпечатна: 16.99 лв. -
Наръчник за привличане на клиентипечатна: 9.00 лв. -
Как да осигурим, здравословна и безопасна работна среда: Комплект 2 книги + CDпечатна: 48.00 лв. -
Световна бизнес енциклопедияпечатна: 40.00 лв. -
Наръчник за създаване на бизнесконтакти 2: Шифърът на промянатапечатна: 12.00 лв. -
Изкуството да говоримпечатна: 19.90 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.