Икономика на Третия райх
Книгата е исторически разказ за Германия под управлението на Хитлер, разгърнат най-вече от икономическа гледна точка. С проучването на икономическите условия и политиката на времето и на техните последствия Туз представя увлекателна картина на действията и мотивите на Хитлер, давайки ценен принос за по-доброто разбиране на това, което е довело до Втората световна война и Холокоста и как Германия е водила войната. Той проследява влиянието на Хитлер върху германската икономика и политика още от началото на 30-те години. Това са тревожни времена както за националната, така и за глобалната икономика, а Германия носи тежкия товар на репарациите и на международния дълг. Възстановяването след годините на Ваймар е бавно, с огромна безработица. Фюрерът има своите специфични идеи за възход. Разказът и коментарите на Туз за подходите на Хитлер е извънредно интересен.
Авторът отправя предизвикателство към редица общоприети възгледи, например че успешното превъоръжаване е било предизвикано от усилията на нацистката държава за създаване на работни места, или идеята, че Хитлер не е възнамерявал да започва континентална война с нападението над Чехословакия. Освен това Туз разглежда и взаимовръзката между икономика и идеология в Аушвиц. Нетният резултат, който се появява от толкова страници истински четивен макроикономически анализ, е оригинален и изчерпателен тезис, който категорично поставя стратегическите избори на Третия райх в рамките на ставащия по онова време все по-американски XX век. Получил първоначално възторжено одобрение във Великобритания, обемистият том на Туз вдига високо летвата за историците на XXI век.
Брендън Дрискол
Адам Туз (1967) е британски историк и преподавател в катедрата по Съвременна европейска икономическа история на Университета в Кеймбридж. През 2002 г. е награден с Philip Leverhulme за съвременна история, а през 2006 г. с Wolfson History Prize. От лятото на 2010 г. е професор по история в Университета в Йейл.
Kниги от същия жанр
-
Как да го впечатлимпечатна: 5.00 лв. -
Как да я впечатлимпечатна: 5.00 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.