Идентичности в преход
Целта на проекта беше да се изследва динамиката на родовите (джендър) отношения и роли в България - основно след 1989 г., но задължително в съпоставителен план с обществената действителност от предходните няколко десетилетия. Важна част от работата беше социологическа анкета, която обхвана 530 студенти от 8 университета, разположени в различни български градове. Нейните резултати са до голяма степен представени в статията на Румяна Стоилова, включена в този сборник. Към процесите и промените в родовите идентичности на българите от края на XX - началото на XXI в. подходихме, като съсредоточихме вниманието си върху най-разпространения, най-непосредствено консумирания вид култура - популярната. Избрахме за наблюдение някои от нейните най-представителни области: криминалния роман, поп и рок музиката, модните списания, няколко филма... Разбира се, за родови стереотипи не бихме могли да говорим, без да сме изследвали езиците, на които се случва разпознаването на човека като родово/полово същество, затова отделихме специално внимание на влиянието, което оказват медиите и рекламите с тяхното неизбежно присъствие в публичния живот на днешното общество. Из "Уводни думи"
Kниги от същия жанр
-
С Моливко играй и мисли - книжка 4печатна: 3.50 лв. -
Белене – място на памет?печатна: 15.00 лв. -
Кървавата Шотландияпечатна: 2.99 лв. -
ПДХ: Парите на другите хорапечатна: 10.99 лв. -
Легендите, които ни напуснаха младипечатна: 48.00 лв. -
Момиче на повикванепечатна: 8.99 лв. -
Не се зазяпвай, сбъдни мечтите си!печатна: 14.00 лв. -
Живот в здравепечатна: 12.00 лв. -
Родосто, Родосто. Някъде на Балканите. Дер Зорпечатна: 14.00 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.