Електронната Геновева
Какво е зрелище? Предизборен митинг или диспутът на кандидатите за власт в някое телевизионно студио? Скандалът между съпрузите в съседния апартамент или малката цигуларка пред „Шератон“? Цирковото представление или заседанието на парламента, предавано по телевизията? Сражението между гладиатори в Римския Колизей или модерното му дигитално холивудско възпроизвеждане? Футболният мач от световното първенство или битката между запалянковците след неговия край? За спектакъла на сцената на Народния театър, за филма в най-близкото кино или за „Шоуто на Слави“ нещата изглеждат ясни. Но за репетицията, на която няма зрители, за електронната игра в компютъра на детето или за виртуалния свят на Интернет?
„Електронната Геновева“ е разказ за зрелището: за неговото раждане, историческа съдба и съвременни превъплъщения, за закономерностите, на които се подчиняват зрелищата и в миналото, и сега.
Виж цялата анотация »
Kниги от същия жанр
-
Проблеми на операторското творчествопечатна: 10.00 лв. -
Специална теория на кинотопечатна: 12.00 лв. -
Нощем куклите не спятпечатна: 5.00 лв. -
Джулиано Джема - легендатапечатна: 4.00 лв. -
История на киното, том 1 - Нямо кинопечатна: 20.00 лв. -
Великите тенори на Българияпечатна: 12.00 лв. -
Промянапечатна: 8.00 лв. -
Театрална аритмияпечатна: 7.00 лв. -
Кът за мечтие-книга: 20.00 лв.
Информация
Информация за книгата:
За автора
Владимир Игнатовски
Биография:
Проф. Владимир Игнатовски (1942) е български кинокритик, доктор по изкуствознание, професор в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“. Работи в областта на филмовата, телевизионната и театралната критика, масовите комуникации и зрелищните изкуства. Публикувал е множество книги, сред които: „Филмово десетилетие“, „Прозрачният екран“, „Електронната Геновева“, „Кой живее в електронната къща?“.
Ревю
Какво е зрелище? Предизборен митинг или диспутът на кандидатите за власт в някое телевизионно студио? Скандалът между съпрузите в съседния апартамент или малката цигуларка пред „Шератон“? Цирковото представление или заседанието на парламента, предавано по телевизията? Сражението между гладиатори в Римския Колизей или модерното му дигитално холивудско възпроизвеждане? Футболният мач от световното първенство или битката между запалянковците след неговия край? За спектакъла на сцената на Народния театър, за филма в най-близкото кино или за „Шоуто на Слави“ нещата изглеждат ясни. Но за репетицията, на която няма зрители, за електронната игра в компютъра на детето или за виртуалния свят на Интернет?
„Електронната Геновева“ е разказ за зрелището: за неговото раждане, историческа съдба и съвременни превъплъщения, за закономерностите, на които се подчиняват зрелищата и в миналото, и сега.
Зрелището съпровожда човешката цивилизация от деня на нейното възникване. Елементи на зрелище има в празниците, ритуалите, обредите, в различните - държавни и религиозни - церемонии. За да се превърнат в пълноценно зрелище е задължително спазването на определени условия.
Защото зрелището е като тангото - за него трябват най-малко двама, а често и много повече участници. И придържане към правила, без които съществуването му е невъзможно. За постепенното установяване и възприемане на тези правила, както и за въплъщаването на тяхната материална форма - сградата на театъра или киносалона, телевизионния приемник в ъгъла на стаята - е необходимо време.
Животът на зрелището - независимо дали под небето на древна Гърция, по време на любителското представление на „Многострадална Геновева“ в България преди Освобождението или в някой безкраен телевизионен сериал - демонстрира закономерности, които са еднакво валидни и за сценичното изкуство, и за холивудските екранни приказки, и за вездесъщото присъствие на телевизията, и за най-новите електронни форми на зрелището.
„Електронната Геновева“ предлага навлизане в пъстрия, многообразен и интересен свят на зрелищата и тяхната комуникативна природа.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.