Втората история на нацизма във Федерална Германия след 1945 година
Сред огромната по обем историческа книжнина, посветена на нацизма, трудът на университетския преподавател Алфред Вал се откроява като професионално и модерно написано изследване, което разкрива нови измерения на дълго и подробно проучваната тематика. Авторът насочва вниманието си към съдбата на привържениците на националсоциализма в следвоенна Германия и тяхното реално място в обществото през втората половина на XX век. На основата на конкретен документален материал проф. Вал убедително показва, че вече повече от петдесет години историята на Германия не е само икономическо чудо и изграждане на обществено-политически модел, превърнал се в символ на съвременната европейска демокрация. Има и друг щрих - слабо познат или по-скоро неафиширан. Битуващата представа за непримиримата лустрация спрямо бившите сподвижници на националсоциализма е силно митологизирана и още след 1946 започва постепенно и негласно възстановяване в социалния и икономическия живот на някогашните кадри на нацистката партия. Междувременно не секва дебатът за "миналото, което не отминава" и за нестихващия интерес към фашистките идеи във Федерална Германия и останалите европейски страни. В тези неизвестни подробности от най-новата немска история българският читател неминуемо ще съзре паралели и аналози с измъчения ни собствен двайсетгодишен преход, ще долови общи тенденции и вероятно ще си отговори на някои въпроси, които продължават да вълнуват нашето съзнание.
Kниги от същия жанр
-
Живот с Алцхаймерпечатна: 9.00 лв. -
Призракът на Сталинпечатна: 12.00 лв. -
Учим болгарский легко - комплектпечатна: 44.90 лв. -
Орденътпечатна: 19.00 лв. -
Полета, том 1: Полета на духапечатна: 29.90 лв. -
18 дни в Конго (Из дневника на православния мисионер)печатна: 8.00 лв. -
Сектапечатна: 14.00 лв. -
Вечеря за двамапечатна: 8.00 лв. -
Малък бизнес, голяма печалба!печатна: 17.60 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.