Власт и убеждение в късната античност
Реших да напиша тази студия под формата на синтез. Тя е описание на някои аспекти на периода между 300 и 450 г. сл. Хр., написана в светлината на последните достижения в областта. Опитал съм се да поставя традиционната култура на висшите класи в социален и политически контекст, който придава някак по-голяма тежест, отколкото беше придавана досега, на продължаващото й значение и заложените в нея цели. Опитах се също така да свържа нарасналата способност на християнските епископи да убеждават не само с издигането на един нов, християнски образ на обществото - за което имаме изобилстващи свидетелства, - но и с със социалните процеси в късноримските градове, чиито очертания можем да проследим само фрагментарно.
Читателят трябва да е наясно с хипотетичността на някои от предложените в тази книга връзки, между различни културни, религиозни и социални феномени. Но той трябва също така да не губи кураж. За почти всеки аспект на този период новооткрити извори, използването на досега пренебрегвани източници и умелата преинтерпретация на свиделства, приемани дълго време на доверие, отвориха пътя към ново гледище за епохата, видяла окончателния триумф на християнството в Римската империя, полагането основите на Византийската империя и залеза и упадъка на империята на Запада.
Питьр Браун
Kниги от същия жанр
-
Мистър Бог, тук е Анапечатна:
11.00 лв.
5.62 EUR -
Критически страници - том 3печатна:
5.00 лв.
2.55 EUR -
Херос не е Богпечатна:
6.00 лв.
3.06 EUR -
Коефициент на интелигентност на вашето дете от 8 до 12 годинипечатна:
12.00 лв.
6.13 EUR -
Фаталните силипечатна:
3.99 лв.
2.04 EUR -
Изкуството на предимството: 36 стратегеми за побеждаване на конкуренциятапечатна:
12.99 лв.
6.64 EUR -
Дните на Димитров, каквито ги видях и записахпечатна:
15.00 лв.
7.66 EUR -
Мемоари. Тодор Живковпечатна:
19.80 лв.
10.12 EUR -
Rendezvous with Ramaпечатна:
12.90 лв.
6.59 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.