Византия между изтока и запада
Византийската империя е предопределена от географското си разположение да посредничи между Европа и Близкия изток, но и да трябва да се съобразява постоянно с противниците си и често да води войни на два фронта. Официалната идеология дефинира империята като сърцето на християнския свят, избрания съд на Божието благоволение, отвъд който всичко останало е периферия с различна степен на важност и цивилизованост.
С течение на вековете империята, наследница на древния гръко-римски свят, ще трябва да премине през различни сложни взаимоотношения със своите непосредствени или по-далечни съседи, както и да пренастрои своето мислене от надменност през реализъм до унизително просителство. Настоящата книга е посветена на ромейската политика в Близкия изток, Средна и Западна Европа, на възприятието на другия, както и на постепенното ерозиране на универсалния християнски свят, довело до появата на две основни конфесии – католицизма и православието.
Доц. д-р Димитър Й. Димитров е автор на още три монографии – Езичници и християни през IV век: модели на поведение (2000), Философия, култура и политика в Късната античност (2005) и Тъмните векове на Византия (2005), както и съавтор в изданието Византия и византийският свят (2011), една наистина широка панорама на византийската цивилизация.
Kниги от същия жанр
-
Звездната расапечатна:
12.50 лв.
6.39 EUR -
Ал Каида и пътят към 11 септемврипечатна:
16.00 лв.
8.18 EUR -
Български ордени и медали - каталогпечатна:
16.00 лв.
8.18 EUR -
Големите загадки на миналотопечатна:
15.00 лв.
7.66 EUR -
Разговори за разузнаването - 52 срещи от двете страни на океанапечатна:
16.00 лв.
8.18 EUR -
Тайните на Втората световна война. Сталин, нацистите и западътпечатна:
16.00 лв.
8.18 EUR -
Хунитепечатна:
9.99 лв.
5.10 EUR -
Долината на тракийските владетелипечатна:
9.90 лв.
5.06 EUR -
Раждането на свръхдържаватапечатна:
16.00 лв.
8.18 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.