Великият дизайн
Във „Великият дизайн” авторите обясняват, че според квантовата теория Вселената няма само едно съществуване и история, а напротив - всички възможни истории на Вселената съществуват едновременно. Когато се приложи към цялата Вселена, тази концепция подлага под въпрос идеята за причина и следствие. Но според подхода „отгоре надолу” към космологията, описан от Хокинг и Млодинов, фактът, че миналото няма точно определена форма означава, че ние създаваме историята, като я наблюдаваме, а не че историята създава нас. Авторите обясняват също, че ние самите сме продукт на квантови флуктуации в самата зора на Вселената и показват как квантовата теория предсказва „мултивселената” – идеята, че нашата вселена е само една от многото вселени, възникващи спонтанно от нищото и всяка с различни природни закони.
Наред с това Хокинг и Млодинов подлагат на съмнение общоприетата концепция за реалност и предлагат „моделно зависима” теория на реалността като най-доброто, което можем да се надяваме да открием. Авторите завършват с категоричната оценка, че М-теорията, обясняваща законите, управляващи нас и нашата вселена, в момента е единственият кандидат за завършена „теория на всичко”. Ако бъде потвърдена, посочват те, това ще бъде онази единна теория, която Айнщайн се е опитвал да разработи - върховният триумф на човешкия разум.
Сбит, изненадващ и богато илюстриран пътеводител към открития, променили разбирането ни за Вселената, и поставящ под въпрос някои от най-съкровените ни вярвания, „Великият дизайн” е книга, която ще ни информира (и провокира) като никоя друга.
Kниги от същия жанр
-
Което е било и ще бъдепечатна: 7.99 лв. -
Съвременна българска прозапечатна: 5.50 лв. -
Въпросът на Финклерпечатна: 5.00 лв. -
Политически полюси и технологиипечатна: 7.00 лв. -
Бивалиципечатна: 15.00 лв. -
Диворастящи гъби и плодовепечатна: 8.80 лв. -
Улична боксьоркапечатна: 8.00 лв. -
Погребението на Кастропечатна: 8.00 лв. -
Проблемът с ислямапечатна: 9.00 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.