Америка: социалният тропик
Социум и медии на САЩ от Пулицър до Мърдок
Американската журналистика извоюва ключова позиция още през последната трета на XIX век с един отказ и с един избор. Тя се отказа от педагогическите претенции, литературните подражания, ораторския балкон и патрицианското високомерие. Тя избра страната на масите и от тяхно име активно се намесва в управлението.
Американската журналистика не е само всевиждащото око на новия бог – масата, нито е само жълтото момченце, което не се уморява да повтаря, че царят е гол (описвайки всичките му детайли); тя е и главният психоаналитик на Америка, който непрекъснато превръща несъзнаваното в осъзнато, потуленото – във видимо за всички, премълчаваното – в обект на публична дискусия.
Ако иронично се подхвърля, че именно журналистиката е свела политиката до масово шоу, борсата – до бинго зала, културата – до уличен театър, нека не забравяме, че това са проявления на един и същ феномен: извеждането на главните социални актьори от Храма на Сцената, където те стават видими, достъпни и уязвими. Те са принудени да действат – незабавно и ефективно, да се съобразяват с публиката и да не разчитат много на задкулисния мрак, защото именно там ги дебнат репортерите.
Kниги от същия жанр
-
Как да сънуваме числата от тото 2печатна:
8.00 лв.
4.09 EUR -
Космическият пейзажпечатна:
17.00 лв.
8.69 EUR -
Някога бях принцесапечатна:
12.00 лв.
6.13 EUR -
Всичко дотук. Текстове за театър, кино и телевизияпечатна:
20.00 лв.
10.22 EUR -
Оцвети: Работливите животнипечатна:
1.50 лв.
0.76 EUR -
Гладът на лъвчетатапечатна:
7.00 лв.
3.57 EUR -
Състоянието на планетата 2008печатна:
15.00 лв.
7.66 EUR -
Три новелипечатна:
14.00 лв.
7.15 EUR -
Последното изкушениепечатна:
12.00 лв.
6.13 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.