Америка: социалният тропик
Социум и медии на САЩ от Пулицър до Мърдок
Американската журналистика извоюва ключова позиция още през последната трета на XIX век с един отказ и с един избор. Тя се отказа от педагогическите претенции, литературните подражания, ораторския балкон и патрицианското високомерие. Тя избра страната на масите и от тяхно име активно се намесва в управлението.
Американската журналистика не е само всевиждащото око на новия бог – масата, нито е само жълтото момченце, което не се уморява да повтаря, че царят е гол (описвайки всичките му детайли); тя е и главният психоаналитик на Америка, който непрекъснато превръща несъзнаваното в осъзнато, потуленото – във видимо за всички, премълчаваното – в обект на публична дискусия.
Ако иронично се подхвърля, че именно журналистиката е свела политиката до масово шоу, борсата – до бинго зала, културата – до уличен театър, нека не забравяме, че това са проявления на един и същ феномен: извеждането на главните социални актьори от Храма на Сцената, където те стават видими, достъпни и уязвими. Те са принудени да действат – незабавно и ефективно, да се съобразяват с публиката и да не разчитат много на задкулисния мрак, защото именно там ги дебнат репортерите.
Kниги от същия жанр
-
Алфа и вимпел. Спецназът на ФСБпечатна:
20.00 лв.
10.22 EUR -
Човекът Христоспечатна:
10.80 лв.
5.52 EUR -
Зодии и здравепечатна:
5.00 лв.
2.55 EUR -
Посткапиталистическото обществопечатна:
5.90 лв.
3.01 EUR -
Емил Кюлевпечатна:
4.00 лв.
2.04 EUR -
Съчинения в четири тома - том 3: Глас на въпиющия в пустинятапечатна:
15.00 лв.
7.66 EUR -
Исторически паралелипечатна:
14.00 лв.
7.15 EUR -
Митът за магапечатна:
10.90 лв.
5.57 EUR -
Вярващият мозъкпечатна:
23.00 лв.
11.75 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.