Camera Lucida. Записка за фотографията
Луда или разумна? фотографията може да бъде и двете: разумна, ако реализмът й остава относителен, обуздан от естетически или емпирични привички (прелистване на списание при фризьора или зъболекаря); луда, ако този реализъм е абсолютен и изначален, ако може така да се каже, предаващ обратно на влюбеното и уплашено съзнание самото писмо на времето - чисто рекурсивно движение, което обръща течението на нещото и което накрая ще нарека фотографски екстаз. Това са двата пътя на фотографията. За мен остава изборът дали да включа представлението й в културния код на съвършените илюзии, или да се изправя вътре в нея пред събуждането на неотвратимата реалност. Ролан Барт (1915-1980) е сред френските литературни критици и семиотици, донесли слабата на френската структуралистична школа. Един от основателите на Центъра за изучаване на масовите комуникации (1960), ръководител на катедрата по литературна семиология в Колеж дьо Франс (от 1977). Създател на структурална теория на текстовете - „Нулева степен на почерка" (1953), „Критика и истина" (1966), „Сад, Фурие и Лойола" (1971) и др., и на социална семиология -„Митологии" (1957), „Системата на модата" (1967), „Империята на знаците" (1970). „ Camera Lucida " (1980) е последната му книга.
Kниги от същия жанр
-
Как да го впечатлимпечатна: 5.00 лв. -
"Black&White & Color" годишен албум на Фото Форумпечатна: 50.00 лв. -
Как да я впечатлимпечатна: 5.00 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.