Хищническа нация
Чарлз Фъргюсън, който наелектризира света с отличения с „Оскар” документален филм „Вътрешна афера” , обяснява как един хищнически елит е завладял Щатите и разкрива мрежите от академични, финансови и политически влияния ‒ във всички последни администрации, ‒ които са подготвили хищническата пътека към завоевание. През последните няколко десетилетия Щатите са преживели една от най-радикалните социални и икономически трансформации в своята история.
Финансите са станали доминираща индустрия в САЩ, докато производството, дори високотехнологичното, почти е изчезнало; финансовият сектор става все по-корумпиран, с най-широко разпространени вреди, които водят след себе си Балона и остават ненаказани;най-шокиращото – САЩ са се превърнали в едно общество на неравенство и нечестност.Основният извод е, че финансовият сектор е паразитен, дестабилизираща индустрия, която възпрепятства икономическия растеж на САЩ. Превърнал се е в мошеническа индустрия, която започва да подкопава устоите на американската политическа система, правителството, университетите с цел да избегне регулацията.
Смело Чарлз Фъргюсън посочва, че много от деянията в основата на Финансовия балон и кризата са буквално престъпни и че липсата на заведени дела срещу висши финансисти е почти толкова възмутителна, колкото и извършеното във финансовия сектор.
Мрачната прогноза на Фъргюсън е, че тези процеси ще превърнат САЩ в западащо, несправедливо общество с бедно, недоволно и необразовано население, контролирано от малък, свръхбогат елит – общество, което би било не само неморално, но и нестабилно, заредено с религиозен и политически екстремизъм. Двете политически партии омаловажават, изопачават и експлоатират реалните икономически, социални и образователни проблеми на страната – този процес започва да генерира нова опасност от демагогия.
Книгата засяга два въпроса – въздигането на финансите като престъпна индустрия и ролята на престъпните деяния в причиняването на кризата и анализ на нарастващото неравенство в САЩ.
Kниги от същия жанр
-
Успешните сливания - правилното тълкуване на човешкия факторпечатна: 14.50 лв. -
Най-големите бизнес истории на всички временапечатна: 16.00 лв. -
Да правим бизнес като Ричард Брансънпечатна: 16.00 лв. -
Търговски закон. Закон за търговския регистърпечатна: 6.00 лв. -
Политически полюси и технологиипечатна: 7.00 лв. -
Формирането на лидерипечатна: 15.00 лв. -
Памет, Юбилей, Канонпечатна: 19.90 лв. -
Нелоялна конкуренция и стратегии за противодействиепечатна: 16.00 лв. -
Държавната властпечатна: 9.80 лв.
Информация
Информация за книгата:
В медиите
„С „Хищническа нация“ Чарлз Фъргюсън продължава започнатото във филма „Вътрешна афера“ - свързва точките и задава въпроси, но все още не получава отговори; как виновните за кризата не са подведени под отговорност и как можем да сме сигурни, че това няма да се случи отново.“
Ариана Хъфингтън, президент и главен редактор на Huffington Post
„С почти енциклопедична фактологична основа, която да подкрепи аргументите, брилянтният Чарлз Фъргюсън ни предостави „Вътрешна афера“. Сблъсъкът между Уолстрийт и Вашингтон, който постави икономиката ни на колене, ще предизвика яростна реакция у всеки.“
Елиът Спицър, губернатор на Ню Йорк
„Фъргюсън представя яростно обвинение към хищническото поведение на части от финансовата система и към корумпираната демокрация, причинена от финансовите лобита на „големите пари“. Една книга, която си заслужава да бъде прочетена, независимо дали сте съгласни, или не с аргументите.“
Нуриел Рубини, професор по икономика и международни отношения
За автора
Чарлз Фъргюсън
Биография:
Чарлз Фъргюсън е удостоен с „Оскар” за документалния си филм „Вътрешна афера” (2011), а първа номинация за престижната филмова награда получава още за „Краят не се вижда” – филм за войната в Ирак.
Фъргюсън е завършил университета „Бъркли” в Калифорния, има докторска степен по политически науки от Масачузетския технологичен институт и е бил консултант на Белия дом, както и на водещи компании като Apple, IBM, Texas Instruments.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.