Театърът
Още в началото на тази книга Мамет пише, че много от наблюденията и идеите в нея биха могли да бъдат сметнати за еретични. И наистина - в „Театърът“ той поставя под съмнение смисъла от работата на режисьора и теоретичните трудове по актьорско майсторство – идеи, които са били основополагащи повече от век. Проблемните пиеси, политическата коректност, методът на Станиславски, режисьорските указания, които не могат да се изпълняват – всичко това попада под прицела на критическия поглед на Мамет.
Отправяйки предизвикателство към традиционните възгледи за театъра, той предлага на актьорите по-скоро практически, отколкото теоретични насоки, подчертава значимостта на публиката в театралното общуване и достига до интересни наблюдения за първичния, емоционален характер на драматичното преживяване.
Световноизвестният драматург, режисьор и есеист Дейвид Мамет (р. 1947 г.) е автор на десетки пиеси и сценарии. Може би най-известната му творба е пиесата „Гленгари Глен Рос“, удостоена с „Пулицър“, Наградата на нюйоркските критици и номинация за „Тони“
Kниги от същия жанр
-
100 години Народен Театърпечатна: 10.00 лв. -
Проблеми на операторското творчествопечатна: 10.00 лв. -
Аз харесвам насилието в кинотопечатна: 8.00 лв. -
Полет отвъдпечатна: 11.90 лв. -
Лиолапечатна: 10.00 лв. -
Джулиано Джема - легендатапечатна: 4.00 лв. -
Възвисяваща лъжапечатна: 8.00 лв. -
Киното в България. Част І (1897 - 1956)печатна: 30.00 лв. -
Уди за Алън: Аз пиша чрез филмипечатна: 8.00 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.