Социологическите анкети - теория и практика
Независимо дали става дума за изучаване на пазара или за проучване на общественото мнение, анкетата е винаги ключов инструмент за всички социалнопсихологически изследвания. Тази книга предлага на практикуващите специалисти и на студентите възможност да усвоят задължителните знания и умения. Изложението следва логиката на различните етапи на анкетата: избор на генералната съвкупност, съставяне на извадки, интервюта и въпросници, анализ на съдържание. За всеки един от тези етапи се посочват съществуващите методи, инструментите, които се използват, уточнява се тяхното функциониране и границите на възможностите им. Разнообразието на типовете анкети, както и на прилаганите техники, предполага теоретически анализ на всяка една от тези операции с цел да се избере най-подходящият метод. Един от най-оригиналните аспекти на този труд е връзката, която непрекъснато се прави между методологическия подход и анализа на реалните проблеми, възникващи в практиката. Анкетата има за цел да провокира съвкупност от индивидуални дискурси, да ги тълкува и обобщи, т.е. да ги сведе до един-единствен дискурс: например до научен доклад в края на едно изследване, представящ резултатите. Така във всеки един момент се поставя въпросът за „смисъла".
Kниги от същия жанр
-
МИФ: Изкуство и обред на бронзовата епоха: култура на инкрустираната керамика попечатна: 6.50 лв. -
Встранипечатна: 10.00 лв. -
Икони от Мелник и Мелнишкопечатна: 80.00 лв. -
Как да гледаме на кафепечатна: 5.50 лв. -
Природа и обществопечатна: 8.00 лв. -
Етническите малцинства в Българияпечатна: 8.00 лв. -
Автопортретът ми като журналист и дипломатпечатна: 14.00 лв. -
Изцеление от предишните животипечатна: 7.95 лв. -
Сага за Балканската войнапечатна: 13.00 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.