Социологическите анкети - теория и практика
Независимо дали става дума за изучаване на пазара или за проучване на общественото мнение, анкетата е винаги ключов инструмент за всички социалнопсихологически изследвания. Тази книга предлага на практикуващите специалисти и на студентите възможност да усвоят задължителните знания и умения. Изложението следва логиката на различните етапи на анкетата: избор на генералната съвкупност, съставяне на извадки, интервюта и въпросници, анализ на съдържание. За всеки един от тези етапи се посочват съществуващите методи, инструментите, които се използват, уточнява се тяхното функциониране и границите на възможностите им. Разнообразието на типовете анкети, както и на прилаганите техники, предполага теоретически анализ на всяка една от тези операции с цел да се избере най-подходящият метод. Един от най-оригиналните аспекти на този труд е връзката, която непрекъснато се прави между методологическия подход и анализа на реалните проблеми, възникващи в практиката. Анкетата има за цел да провокира съвкупност от индивидуални дискурси, да ги тълкува и обобщи, т.е. да ги сведе до един-единствен дискурс: например до научен доклад в края на едно изследване, представящ резултатите. Така във всеки един момент се поставя въпросът за „смисъла".
Kниги от същия жанр
-
Следващите 100 годинипечатна: 16.00 лв. -
Хитлер & Чърчилпечатна: 13.00 лв. -
Поетика на кинотопечатна: 28.00 лв. -
Поуки за държавницитепечатна: 7.20 лв. -
Тайна заплахапечатна: 2.99 лв. -
Perperikon: La civilisation des hommes des rochesпечатна: 48.00 лв. -
Здраве за лидерипечатна: 11.99 лв. -
Георги Марков - да пишеш, за да можеш да умрешпечатна: 15.00 лв. -
Делюзията Бог тв.к.печатна: 29.00 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.