Розовият слон, който не бива да мислим
Каквото и да правите, през следващите трийсет секунди недейте да мислите за розовия слон! Не се получава, нали? Колкото повече повтаряме нещото, за което не бива да мислим, толкова повече мислим за него. Това е един класически пример, който илюстрира начина, по който работи нашият мозък. Той не чува „НЕ”-то. Отрицанието се превръща в утвърждение и вниманието ни мигновено се фокусира върху това, което желаем да избегнем. А накъдето е насочено вниманието, натам тече и енергията ни.
Мизансценът на това интелектуално преживяване по практическа духовност са десетте Божии заповеди. Повечето от тях парадоксално са формулирани като отрицания, което по правилото на розовия слон е нож с две остриета. Затова авторът предлага да преформулираме за момент тези предписания от Стария завет в позитивни утвърждения и да поразсъждаваме над същинския градивен смисъл, кодиран в тях.
По този начин можем да програмираме поведението си и да влияем и на поведението на другите. По този начин ни въздействат медиите, обичайните ни разговори, дори уличните билбордове. Това е една непрестанна манипулация, на която несъзнателно и безкритично се подчиняваме.
„Розовият слон” е третата част от поредицата езотерични изследвания на Димитър Божанов. Първите две книги – „Кафе за събуждане” и „Епохата на безсмъртието”, провокираха рекорден читателски интерес. В ръцете си държите третото парче от мозайката, което официално превръща поредицата в трилогия. Това са три смели крачки по пътя към нашето духовно и личностно пробуждане.
Kниги от същия жанр
-
Медицински и окултни правила - том 5 - 1940-1944г.печатна: 5.00 лв. -
Земятапечатна: 7.20 лв. -
Да откриеш Буда: Корени и философия на будизмапечатна: 11.90 лв. -
Тоталитарни идеологии в историятапечатна: 15.00 лв. -
От вода и духе-книга: 4.80 лв. -
Безгръбначна Испанияпечатна: 12.00 лв. -
АЙНЩАЙН: За вселената, човечеството, живота, интелекта и всичко останалопечатна: 17.00 лв. -
Космическата енергияпечатна: 6.50 лв. -
Изкуството винаги да бъдеш правпечатна: 3.80 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.