Изобретяването на митологията
Кой е измислил митологията? Кои са границите на тази територия, където незабравимите истории и удоволствието от четенето им изглеждат неотделими от желанието ни да ги тълкуваме? Ако е вярно, че митът се възприема като мит от всеки читател по света, защо науката за митовете е така безсилна да прокара ясна граница между мит и приказка? Митологията, митът има неуловима форма: нито литературен жанр, нито вид разказ. Но да се говори за митология, вчера и днес, значи повече или по-малко ясно да се говори на гръцки или според Гърция. Откъдето е необходимостта от родословно изследване, за да се осмисли митологията като познавателен и като културен обект. Така се откриват изключващите процедури, носени от един скандален речник, призоваващ всички форми на другостта: след "митовете-голтаци" от древния Самос, "митичното" на невъздържаната памет, разобличена от Тукидид, до невероятното, дивашкото, абсурдното или неприличното, които вдигат на оръжие отговорните фактори в науката за митовете през втората половина на XIX в. Такава е склонността към нови идеи на митологията, разказвана в история, където се кръстосват писмени практики, размисли за традицията и размени между паметта и забравата.
Kниги от същия жанр
-
Тайнствени, магически, свещени и легендарни места на Европапечатна:
16.00 лв.
8.18 EUR -
Свещените книги на Древен Египет - книга II: Амдуат. Записи от скритата залапечатна:
9.00 лв.
4.60 EUR -
Древните българи, Шумер и Вавилонпечатна:
8.00 лв.
4.09 EUR -
Легенди от люлката на Българияпечатна:
5.00 лв.
2.55 EUR -
Спомени за бунтовното време 1876 годинапечатна:
15.00 лв.
7.66 EUR -
История на кръстоносните походи и Иерусалимското кралство том 1, част 4печатна:
36.90 лв.
18.86 EUR -
Алма - любовта на кан ювиги Телеригпечатна:
3.00 лв.
1.53 EUR -
Македония и Българското възраждане Т. I и IIпечатна:
25.00 лв.
12.78 EUR -
Българи и Сърбипечатна:
12.00 лв.
6.13 EUR
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.