Идентичности в преход
Целта на проекта беше да се изследва динамиката на родовите (джендър) отношения и роли в България - основно след 1989 г., но задължително в съпоставителен план с обществената действителност от предходните няколко десетилетия. Важна част от работата беше социологическа анкета, която обхвана 530 студенти от 8 университета, разположени в различни български градове. Нейните резултати са до голяма степен представени в статията на Румяна Стоилова, включена в този сборник. Към процесите и промените в родовите идентичности на българите от края на XX - началото на XXI в. подходихме, като съсредоточихме вниманието си върху най-разпространения, най-непосредствено консумирания вид култура - популярната. Избрахме за наблюдение някои от нейните най-представителни области: криминалния роман, поп и рок музиката, модните списания, няколко филма... Разбира се, за родови стереотипи не бихме могли да говорим, без да сме изследвали езиците, на които се случва разпознаването на човека като родово/полово същество, затова отделихме специално внимание на влиянието, което оказват медиите и рекламите с тяхното неизбежно присъствие в публичния живот на днешното общество. Из "Уводни думи"
Kниги от същия жанр
-
Международно правораздаванепечатна: 14.00 лв. -
Сонетипечатна: 18.00 лв. -
Бизнес елитите на Българияпечатна: 21.00 лв. -
Психотерапията на Карл Роджърспечатна: 14.90 лв. -
Всичко свое нося със себе сипечатна: 5.00 лв. -
Ненавистната малка Софипечатна: 12.00 лв. -
Сянката на Соломонпечатна: 13.99 лв. -
Творцитепечатна: 12.00 лв. -
Предприемачество и мениджмънт, част 1печатна: 15.90 лв.
То е много важно за нас, затова може да ви бъдем от полза като ви дадем следните насоки:
Резюме: Моля опишете вашето общо впечатление от продукта в няколко думи.