Йога за всички

Йога за всички

  • Абонамент за 1 Година: 31.50 лв.
    (10 броя. Спестявате 10% от цената на брой )
  • Защита: няма
  • Как да купя е-списание? Виж
Файлът е съвместим за четене на всички съвременни електронни четци за книги, таблети с операционна система Android, Windows и iPad. На персонални компютри с Windows и Apple Mac.

За моделите от серията Kindle е необходимо да конвертирате .epub файловете към .mobi формат с безплатната програма Calibre.

Виж софтуер за четене на е-книги и е-списания.

Списание "Йога за всички" е ориентирано към широк кръг читатели, които вече се занимават или биха искали да започнат да практикуват йога.

На страниците му ще намерите специално разработени практики, изпълними в домашни условия, срещи с именити фигури от света на йога, запознаване с ведическата философия, разкази за пътешествия в Далечния Изток, аюрведични съвети за всеки ден и много други теми, с които заедно да намерим пътя към осъзнато съществуване.


Новия брой "Йога за всички - брой 3/2017"


Пранаяма може да се практикува от всички, независимо от възраст и физическо състояние. Въпреки това човек трябва да научи практиките от опитен преподавател, а не да ги избира произволно. Всеки има различно физическо и умствено устройство, които квалифицираният учител може да прецени кое би било подходящо за нас. Тези и още много съвети и насоки за пранаяма от Свами Ниранджанананда са на фокус през април.

Четете още в броя:

Q&A: Посещение на йога клас за първи път с Найлин Нуньес
В класовете за начинаещи, които водя, възникват доста въпроси, припокриващи се с онези, които получавам по мейла и виждам да се задават в уебпространството по цял свят. Изхождайки от личния си опит, ще споделя отговорите на най-често задаваните от тях. Вярвам, че следващите редове ще ти помогнат да преодолееш по-лесно пречките, когато започнеш да практикуваш йога.

Не-четене с Нимай Дас
Механизмът на потапянето в състояние на съзерцание, наречен от мен не-четене, е пряко следствие от четенето. Изисква го. Допускам, че от един момент нататък не-четенето не се нуждае повече от четене. Пожелавам си всички да достигнем до подобно проникновение. А дотогава нека четем.

Регресията: пътуване навън и навътре с Даниела Събева
Регресията е прекрасен метод, потвърждаващ тезата, че времето не е линейно понятие. Миналото, настоящето и бъдещето са свързани в единно и логично преплитащо се цяло. Докато пътуваме към спомена за отминалото, разбираме колко дълбоко то повлиява това, което е сега, и онова, което предстои да изживеем. Разбираме защо и какво се е случило в миналото ни, което в този живот е препятствие, урок, недъг, модел на поведение, фобия, болка. Всичко това способства за изцелението му тук и сега.

Интервю с Любов Миронова

"Значимостта на учебен предмет добродетели или човешки ценности за детското развитие е доказана на всички континенти. Часовете по добродетели са така необходими, както и тези по математика. Съществуват различни подходи за преподаването им, както и различни философии, които стоят зад тях."

Здравeто и пътят към него с д-р Антоанета Тимчева

Според аюрведа здравият човек, свастха пуруша, е този, при когото трите доши (телесните принципи вата, питта, капха), агни (метаболизмът), дхату (телесните тъкани) и мала (отпадните продукти от тялото) са балансирани, а духът, сетивните органи и умът – спокойни и чисти. Всяко нарушение на цялостното равновесие води до физически и психически проблеми.

Смелият воин Арджуна с Татяна Бояджиева

В подножието на Хималаите расте дърво с височина 20–25 м, което наричат арджуна (от хинди – „светъл“, „сребрист“). Медицинското му название е Terminalia аrjuna. Най-важните му функции са свързани с кръвосъсирването, мускулните съкращения, провеждането на нервни импулси и изграждането на костна тъкан.

Здравословен морковен сладкиш с Мирослава Маринова
Морковите са отлични за пролетна детоксикация и укрепване на организма. Те са изключително добър източник на фибри, витамини А, B комплекс, С, К, калий, молибден и редица други важни елементи. Един от най-вкусните и полезни начини да похапнем моркови, е да си направим Суров сочен, лек и свеж деликатес. Той няма да ни натовари със слузообразуващите захар, глутен и животински продукти, които са част от повечето десерти.

Смелостта да бъдеш най-добрата версия на себе си с Красен Стоянов
С йога практикуваме нов начин на живот, за да станем по-добра версия на себе си. Няма крайна дестинация. Пътешествието е безкрайно, но пътят е възнаграждаващ и носи несравнимо удовлетворение. Като погледна назад и видя колко далеч съм стигнал, откакто започнах, колко много са се увеличили гъвкавостта и силата ми, се изпълвам с искрено задоволство.

Другата Прага с Краси Проданов

Прага се настани в сърцата ни още щом я видяхме. Харесаха ни паметниците, но най-вече светоусещането на местните. Обикнахме и езика им. Поискахме да го говорим, за да можем и ние да поздравяваме, да благодарим, но нa чешки. И наистина, щом проговорихме, сякаш отворихме тайната врата към Прага. Видяхме я по нов начин. И още повече се влюбихме в нея.

Рефлексология за отделителната система с д-р Димитре Младенов

Човек е склонен да взима и вероятно затова акцентът в здравните рубрики е върху качес-твото на храната и храносмилането. Но за да сме в баланс, ние трябва и да отдаваме. В този брой ще погледнем към системата, която се грижи за извеждане на ненужните вещества от тялото.

Правилен избор и употреба на суперхрани и хранителни добавки
Дали суперхраните наистина могат да балансират менюто, за което иначе не полагаме много грижи? Лекуват ли добавките чудотворно 101 болести? И въобще – нуждаем ли се наистина от тях? Наличието на противоречива информация по темата води до объркване сред мнозина. Докато изборът на модни аксесоари зависи от личния вкус, то по отношение на хранителните съставки (нутриентите) има утвърдени научни критерии.

Кога да спрем да кърмим детето с Анета Атанасова
Жените днес са изправени пред много въпроси, свързани с отглеждането на детето. Един от тях засяга кърменето. Световната здравна организация и други авторитетни институции препоръчват кърменето да стане възможно най-скоро след раждането; до 6-месечна възраст бебето да бъде само на кърма (без вода, сокове и друга храна); да се кърми успоредно с приемането на друга храна до 2-годишна възраст – без това да бъде горната възрастова граница, а само минимумът на продължителността на кърменето.

АСАНА НА МЕСЕЦА: Пашчимотанасана с Мими Дончева
При Главоколянната поза прегъваме тялото напред, като с двата й основни варианта можем да постигнем коренно противоположни ефекти. Добре е да ги правим един след друг, за да балансираме напрягането и отпускането. А специално чрез разтягането намаляваме стреса и вътрешното напрежение, което сме заключили в себе си в хода на ежедневието.

ЙОГА У ДОМА: За билки в гората с Елена Гергинова
Тази практика-история е израз на моето преживяване с децата, събрало всичките ми способ-ности, интуиция и знания. Тя е за всеки човек, по-голямо дете или родител, който иска да се забавлява, като едновременно играе и учи. Това е моята пътечка до сърцата и доверието на малчовците. Заедно се пренасяме в свят, в който въображението и „наужким“ са водещи.